.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شکست خانگی استقلال در گام نخست/ اولین امتیاز آسیایی فولاد +جدول
استقلال با شکست خانگی برابر الشباب گام نخست را در لیگ قهرمانان آسیا لرزان برداشت اما فولاد در زمین الجیش قطر یک امتیاز با ارزش کسب کرد تا نمایندگان ایران رقابت های خود را بدون برد آغاز کنند.

مشرق: تیم‌های استقلال ایران و الشباب عربستان از ساعت 19:30 امروز (سه‌شنبه) در چارچوب هفته نخست از مرحله گروهی مسابقات فوتبال لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا به مصاف هم رفتند. این بازی که به میزبانی استقلال در ورزشگاه آزادی برگزار شد در پایان به برتری یک بر صفر نماینده عربستان انجامید.

در آغاز نیمه اول آبی پوشان ایرانی بیشتر بر بازی مسلط بودند اما اولین فرصت جدی این دیدار را الشبابی‌ها در دقیقه ده به دست آوردند. شوت سنگین عماد از داخل محوطه جریمه استقلال را مهدی رحمتی با واکنشی مناسب دفع کرد تا دروازه آبی پوشان بسته بماند.

با این حال در ادامه بازی بازهم این استقلالی‌ها بودند که نبض بازی را در دست گرفتند و در دقیقه 18 ارسال ایمان مبعلی از روی یک ضربه ایستگاهی در شلوغی دروازه و پس از اشتباه هولناک مدافع عربستان در یک قدمی دروازه به عمران زده رسید و این بازیکن با ضربه ای بسیار آرام توپ را به ولید عبدالله سپرد تا استقلال بهترین فرصت نیمه نخستش را از دست بدهد.

استقلال با شکست خانگی برابر الشباب گام نخست را لرزان برداشت

در ادامه استقلالی‌ها بازهم فرصت گلزنی داشتند و پاس زیبای قاضی به برهانی و فرار مهاجم صد گله استقلال به داخل محوطه جریمه الشباب او را در موقعیت شوتزنی قرار داد و ضربه خوب این بازیکن را دروازه‌بان عربستان در آغوش خود مهار کرد.

در دقیقه 37 این دیدار استقلال به یک گل رسید که داور آن را افساید اعلام کرد. ارسال مواج ایمان مبعلی روی دروازه الشباب وارد دروازه تیم عربستانی شد اما داور چینی این دیدار معتقد بود که این توپ با سر عمران زاده برخوردی داشته و چون این بازیکن در آفساید قرار داشته گل پذیرفته نیست. تنها یک دقیقه پس از این فرصت گذشته بود که ضربه سر قاضی می‌توانست قفل دروازه الشبابی ها را باز کند اما ضربه سنگین او با فاصله‌ای اندک راهی اوت شد. در ادامه اتفاق خاصی روی دروازه دو تیم رخ نداد تا دو تیم بدون گل مساوی به رختکن بروند.

در دوازده دقیقه نخست نیمه دوم بازی آرام و متعادلی از سوی دو تیم ارائه شدتا اینکه در دقیقه 57 ارسال خوب اکبرپور برای برهانی با ضربه سر نسبتا خوب این بازیکن همراه شد اما این توپ راهی اوت شد تا کمی از یخ این دیدار آب شود. تنها یک دقیقه بعد از این فرصت بود که نفوذ بازیکن تکنیکی الشباب، فرناندو منگازو از جناح راست استقلال با جا ماندن دو مدافع همراه شد و پاس افقی او در ورودی دروازه استقلال به عماد رسید تا این بازیکن با یک بغل پای ساده دروازه آبی پوشان را باز کند و حساب کار یک بر صفر به سود الشباب شود.

استقلال با شکست خانگی برابر الشباب گام نخست را لرزان برداشت

در ادامه آبی پوشان که نمی‌خواستند با شکستی خانگی در اولین گام با شکست مواجه شوند به حملات گسترده ای روی آوردند اما به دلیل احساسی بودن این حملات، تلاششان به جایی نرسید و در ضد حمله‌ای که در دقیقه 68 روی دروازه آنها شد، حتی می ‌وانستند گل دوم را دریافت کنند. ارسال خطرناک توپ از سوی رافائل داسیلوا برای عماد او را در شرایط مشابه تک به تک قرار داد اما شوت این بازیکن با اختلافی اندک راهی اوت شد تا اختلاف دو تیم به دو گل نرسد.

با این حال آبی پوشان ایرانی هم بیکار نماندند و ارسال خسرو حیدری در دقیقه 73 برای محمد قاضی این بازیکن را در موقعیت گلزنی قرار داد و شوت او از پشت محوطه جریمه الشباب با اندکی اختلاف راهی اوت شد.

استقلال که برای به تساوی کشاندن بازی به در و دیوار می‌زد، در دقیقه 79 صاحب یک ضربه کرنر شد. پس از ارسال ضربه کرنر مدافع الشباب با ضربه خطرناکی محمد قاضی را نقش بر زمین کرد اما داور پنالتی نگرفت.

در ادامه شاگردان قلعه نویی بارها تا مرز ایجاد موقعیت‌های خوب برای گلزنی پیش رفتند اما اشتباهات فردی در کنترل توپ مانع از فرصت جدی گلزنی می‌شد و جدی‌ترین فرصتی که استقلالی‌ها در دقایق پایانی از دست دادند، نفوذ خوب نظری در محوطه جریمه الشباب بود که ضربه او با اندک اختلاف از کنار تیرک عمودی دروازه الشباب به اوت رفت و البته آبی پوشان خوش شانس بودند که در دقایق پایانی دروازه‌شان بازهم باز نشد. الشبابی‌ها دو فرصت خوب گلزنی را در آخرین دقایق از دست دادند تا در نهایت این دیدار با همان تک گل الشبابی ها به پایان برسد و استقلال با توجه به برتری 3 بر 2 الجزیره امارات مقابل الریان قطر قعرنشین جدول رده‌بندی گروه A لیگ قهرمانان آسیا شود.

شکست خانگی استقلال در گام نخست/ اولین امتیاز آسیایی فولاد +جدول

احمد ابراهیم عاطف، کاپیتان و هافبک الشباب عربستان پس از دیدار امشب عنوان بهترین بازیکن زمین را از آن خود کرد. دیدارهای بعدی این گروه روز سه شنبه 20 اسفند برگزار می شود و استقلال در خانه الریان قطر به میدان خواهد رفت.

استقلال با شکست خانگی برابر الشباب گام نخست را لرزان برداشت

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، حنیف عمران‌زاده، مجید غلام‌نژاد (محمد مهدی نظری 72)، امیرحسین صادقی، پژمان نوری، آندرانیک تیموریان، ایمان مبعلی (خسرو حیدری 61)، محمد قاضی، آرش برهانی (تونی کاروالیو 78)، جی‌لوید ساموئل و سیاوش اکبرپور.

استقلال با شکست خانگی برابر الشباب گام نخست را لرزان برداشت
ترکیب الشباب: ولید عبدالله، عبدالله الاستاح، سیاف البیشی، عمر الغمدی، رافائل داسیلوا فرانچسکو، فرناندو منگازو، احمد ابراهیم اطیف، عبدالمالک الخبیری (عبدالمجید الرویری 78)، حسن فلاتح، عماد (سعید الدوساری 88)، المرشدی.


یک امتیاز با ارزش فولاد در قطر
به گزارش مشرق، تیم فوتبال فولاد خوزستان شامگاه سه‌شنبه در اولین دیدار خود در مرحله گروهی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در شهر دوحه به مصاف تیم الجیش رفت که این بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسید. با این تساوی شاگردان فرکی در گام نخست یک امتیاز ارزشمند را در زمین قطری‌ها که از وجود ستارگانی همچون نیلمار برزیلی و اکوکو فرانسوی استفاده می‌کردند، بدست آورند.

در ابتدای نیمه اول، قدرت تیم الجیش تا حدودی بر تیم فولاد برتری داشت ولی با گذشت زمان بازیکنان فولاد موفق شدند بر بازی مسلط شوند و حتی چندبار تا محوطه جریمه حریف پیش بروند. در مجموع دو تیم موقعیت چندان زیادی روی دروازه همدیگر ایجاد نکردند تا کار در این نیمه با نتیجه تساوی بدون گل به اتمام برسد.

نیمه دوم هم با حملات تیم الجیش و بازی منطقی و حساب شده تیم فولاد آغاز شد. البته در دقایق ابتدایی این نیمه دو موقعیت ایستگاهی در اختیار تیم قطری قرار گرفت که عملکرد خوب خط دفاع و دروازه‌بان فولاد، مانع از ایجاد فرصت خطرناک روی دروازه این تیم شد. در دقیقه 60 این بازی مهاجمان الجیش دو مرتبه تیر دروازه تیم فولاد را به لرزه درآوردند اما در رسیدن به گل ناکام ماندند.

فولادی‌ها که در این بازی بیشتر به حفظ توپ، کنترل تیم حریف و استفاده از ضد حملات دل بسته بودند، در دقایق 63 و 64 دو موقعیت گلزنی را به راحتی از دست دادند تا بتواند از میزبان قطری خود پیش بی‌افتد. در دقیقه 69 هم کار ترکیبی فولادی‌ها جماعتی را در موقعیت خوبی قرار داد اما ضربه ضعیف این بازیکن با فاصله بسیاری از دروازه تیم الجیش راهی اوت شد.

در 15 دقیقه پایانی بازی، الجیشی‌ها بیشتر حملات خود را از جناح چپ تدارک می‌دیدند اما عملکرد خوب مدافعان فولاد و تعداد کم بازیکنان قطری، این حملات را بی‌خطر کرد. البته در دقیقه 87 خطای مدافع الجیش روی بختیار رحمانی از چشم داور کره‌ای به دور ماند تا این تیم شانس بزرگی را برای بازکردن دروازه میزبان قطری از دست بدهد. در نهایت حملات دو تیم در دقایق پایانی مسابقه هم نتیجه‌ای در بر نداشت تا امتیاز این بازی بین دو تیم تقسیم شود.

در دیگر بازی گروه B تیم فوتبال الفتح عربستان در خانه برابر تیم بنیادکار ازبکستان تن به تساوی بدون گل داد تا در پایان دیدارهای این گروه هر چهار تیم با کسب یک امتیاز و بدون گل زده و گل خورده، مشترکا در رده نخست قرار بگیرند.

شکست خانگی استقلال در گام نخست/ اولین امتیاز آسیایی فولاد +جدول

هفته نخست از مرحله گروهی دوازدهمین دوره رقابتهای فوتبال لیگ قهرمانان آسیا فردا چهارشنبه با برگزاری دیدارهای زیر به پایان می‌رسد:

گروه C:
* تراکتورسازی ایران - الاتحاد عربستان، ساعت 16، ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر تبریز
* العین امارات - لخویا قطر، ساعت 19:30، ورزشگاه بن زاید شهر العین

گروه D:
* السد قطر - سپاهان ایران، ساعت 21، ورزشگاه جاسم بن حمد شهر دوحه
* الهلال عربستان - الاهلی امارات، ساعت 22:55، ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض

گروه G:
* جئونبوک هیوندای کره‌جنوبی - یوکوهاما اف‌مارینوس، ساعت 13:30، ورزشگاه جام جهانی شهر جئونجو
* گوانگژو اورگرانده چین - ملبورن ویکتوری استرالیا، ساعت 15:30، ورزشگاه تاینه اسپورت شهر گوانگژو

گروه H:
* وسترن سیدنی استرالیا - اولسان هیوندای کره‌جنوبی،، ساعت 12، ورزشگاه پاراماتا شهر سیدنی
* کاوازاکی فرونتال ژاپن - گویژو ره‌نه چین، ساعت 13:30، ورزشگاه کاوازاکی تودوروکی شهر کاوازاکی


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.